1 Eylül 2015

İş Konuşalım

Mesleğin üçüncü adımı olmasına rağmen, mesleğe adını veren satış pazarlamanın belki 10’dan fazla basamağı mevcuttur.

Şoförlük, planlama, stok takibi, müşteri eğitimi, ürün bilgisi, ikili ilişkiler, muhasebe vs…

Bunların yanı sıra müşterinin ürün veya şirketle yaşadığı her problemin çözüme kavuşturulmasında da profesyonel olunmalıdır. Müşteri ürünlere ve markaya küstürülmemelidir.
Bu saydıklarıma çok daha fazlası eklenebilir ve her biri ustalıkla yönetilmesi gereken hassas adımlardır. Araba kullanırken yapılacak en küçük bir hata ölüme sebebiyet verebilirken, stoğu olmayan bir ürünün siparişini girdiğinizde size hedefi kaçırtır ve müşteriyi de mağdur eder. Ürün bilginiz eksik ise, ya müşterinize ya da rakibe ezilmek kaçınılmazken, ikili ilişkilerinizin zayıf olduğu müşterileriniz rakip firmalara yem olmaya çoktan hazırdırlar. Bu arada planlamanızı yapmadıysanız hedef gerçekleştirmek de bir sonraki aya kalmaya mahkûmdur.

Trajik olan yukarıda saydığım adımlar ve sonraki sayılacak olan adımlar bu işin sadece %50’sidir. Geriye kalan %50’lik bölüm ise tahsilattır.
Tahsilat olmadan yukarıdaki adımların tamamını kusursuz yapsanız dahi mutlak sonuç sıfırdır.

YA DA; Mesleğin basit ve en önemli adımı olan birinci adımı uygulamaya karar verirseniz ki bu da bir çoğu adımı beraberinde getirir, o zaman başarı kaçınılmazdır.

Düzenli Ziyaret’ler o zaman. :)